10.7.13

Batıma - 11 (Sintra)

Bugünün planında ilk durak muhteşem Sintra kasabasıydı. Rossio garından çok sık kalkan Sintra trenine (2,85 euro) atlayıp, sanırım 40 dakika gibi bir zaman sonra Sintra’ya vardık.

Sintra, Lizbon’a yolu düşenlerin mutlaka, bak altını çiziyorum, mutlaka görmesi gereken bir yer! Gitmeden yaptığım araştırmalardan ötürü, ben görmek istediğim noktaları bilerek ve onlara odaklanarak gitmiştim. Ama Sintra kasabasının kendisinin de muazzam olduğunu tahmin etmemiştim. 


Bir tepe düşünün, yemyeşil korularla kaplı. Aralarda nefis malikaneler, villalar falan var. Gerisi de alabildiğine saray, kale falan... Herkesin Sintra’yı anlatırken “masal” ifadesini kullandığını göreceksiniz. Ben de o kalabalığa katılıyorum ve Sintra kasabasının kendisi, Pena Sarayı ve Quinta da Regaleira için masal gibiydi demek istiyorum. Hayatımda bulunduğum en masalsı yerdi!




Sintra’da görülecek bir sürü yer var ama ben Pena Sarayı, Quinta da Regaleira ve vaktiniz varsa Monserrate Sarayını öneririm. Aslında ben keşişlerin inzivaya çekildikleri Capuchos’u da görmeyi çok istiyordum ama turizm infodaki kız oraya sadece taksiyle gidilebileceğini söylediği için gitmedim. (Not: Cabo Da Roca’ya giden otobüs Capuchos’tan geçiyor gibi geldi bana. Ama tabelayı son anda gördüğüm için emin olamıyorum). Mouros Kalesi’ne de hem vakitsizlikten hem de çok cazip gelmediğinden, çıkmadık.

Not: Sintra’da 3-4 nokta görmek istiyorsanız 1 tam gün ayırın. Sadece Pena Sarayı derseniz 2 saat, sadece Quinta da Regaleira derseniz yine yaklaşık 2 saat, sadece Monserrate Sarayı derseniz bahçede uzun bir turla beraber 2 saat, bahçede kısa gezi ve saray için 1 saat yeterli olacaktır. Ancak tüm bunlar için epey uzun süreler otobüs bekleyeceğinizi de bilin. Biz Pena Sarayı’nın önünde 30-40 dakika otobüs bekledik mesela.



Gelelim Sintra’yı otobüsle nasıl gezeceğinize (Hiçbir biletinizi atmayın, dönüşte de kullanılıyor). Sintra’ya trenle geldiniz. Garın içinde turizm info var. Oradan şu A3 ebatındaki harika Sintra haritasından edinin ve tüm aptalca sorularınızı yine de sorun. Herkes yapıyor olacak, utanmayın. Ama ben yine de size bildiklerimi anlatayım. Gardan çıktınız. Aptal aptal etrafa bakıyorsunuz. Sağınızda, 20-30 metre ileride bir otobüs durağı göreceksiniz. Tabelada 434, 435 falan gibi hat isimleri var. Bunlardan 434 no’lu otobüs Pena Sarayı ve Mouros kalesine gidiyor. Eğer bu ikisini görmek sizin için yeterliyse sorun yok. Bunları gezip gara geri dönüyorsunuz. Ama Quinta da Regaleira ve Monserrate Sarayı’nı da görmek isterseniz, 434 no'lu otobüsle işiniz bittikten sonra  o bahsettiğim otobüs durağına geri dönüp, aynı duraktan bu kez de 435 no’lu otobüse (minibüs demek daha doğru) binmeniz gerekiyor.

Gelelim göreceğiniz yerlere... Evet, Pena Sarayı çok güzeldi. Şirindi mi demeliyim? Hansel ve Gratel’in evi vardı ya pastadan, çikolatadan, şekerden, onun canlısı işte Pena Sarayı... Bayıldım. Kafayı Hansel ve Gratel’den kurtarıp “Ne içtik la biz, bu neyin kafası!” derken hooop tavşan deliğine düşüp Alice Harikalar Diyarında’dan devam ediyorsunuz.


Sevimli Pena Sarayı - Sintra (Lovely Pena Palace - Sintra)


Sevimli Pena Sarayı - Sintra (Lovely Pena Palace - Sintra)


Sevimli Pena Sarayı - Sintra (Lovely Pena Palace - Sintra)

Quinta da Regaleira... Burayı nasıl anlatmalıyım, bilemiyorum. Hayatımda gördüğüm en tuhaf ve en etkileyici yerlerden biriydi. Yemyeşil bir arazi düşünün. Ağaçların arasında kıvrıla kıvrıla giden, birçok kez çatallanan patikalar... Bu patika nereye gidiyor acaba derken karşınıza çıkıveren tüneller... zifiri karanlık tünelleri  takip ederek ulaştığınız grottolar (içinde minik göl olan mağara)... Labirentler, kuleler, minik kaleler... Kayboldum dediğiniz anda karşınıza çıkıveren, içinde bir fıskiye ve kadın heykeli olan bir mağara... Harika bir köşk ve şapel... 




Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra



Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra




Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra


Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra


Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra


Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra
Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra
Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra
Ve herhalde bulamayacağım deyip oturmuş, bir sigara yakmışken, tam önünde olduğumu fark ettiğim ve gizli kapısını izleyerek kendimi içinde bulduğum “inisiyasyon kuyusu”.


Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra
Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra

Quinta da Regaleira bazıları için sadece bir oyun parkı olmakla kalacak, benim gibi bazıları için ise gözlerini kapayarak kendini orada hayal ettiği bir sığınak olacaktır diye düşünüyorum.


Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra


Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra



Fabulous Quinta da Regaleira - Sintra



Quinta da Regaleira'yı sanal olarak gezmek isteyenler için: http://cliente.digisfera.pt/regaleira-2.8/interactive/



Günün kalan kısmında ne yaptık, ne ettik yazmamışım. Sadece ızgaraların önündeki bir banka oturup, etekleri kafalarına geçen kadınları izleyip eğlendiğimiz var aklımda. Bir de tramvayla otele dönerken hatalı park etmiş bir arabanın tramvay yolunu kapamasından ötürü 1 saat falan çekici bekledik. Günde 2-3 kere oluyormuş. Şaşırdım. Türkler zorlanmaz Lizbon’da.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder