10.7.13

Batıma - 7 (Marakeş - Tours - Porto)

Fas'ta bakır işçiliği

Marakeş'teki son günümüzde, çantaları riadda bırakıp gezmeye çıktık. El Bahia Sarayı ve El Badi Sarayı'nı gezdik. Başka yerlere de gittik ama aşağıdaki fotoğraflara rağmen nereler olduğunu hatırlayamıyorum. Dediğim gibi, Fas'ta geçen birçok günden sonra her şey birbirine benzemeye başladı.

Marakeş'in dayanılmaz sıcağı ve güneşinden korunma çabaları

Marakeş El Badi Sarayı - El Badi Palace, Marakech

Farklı ve muhteşem olan tek yer Fransız ressam Jacques Majorelle tarafından oluşturulan, Yves Saint Laurent ve Pierre Bergé  tarafından geliştirilen Majorelle Bahçesi idi. Mutlaka görülmeli. Marakeş'in cehennem sıcağındaki sokaklarından ayrılıp buraya gelince aynı gün içinde cehennemden çıkıp cennete girmiş gibi olduk. Günahımız azmış demek ki!

Muhteşem  Majorel Bahçesi - Great Majorelle Garden, Marakech

Akşamı yine Cem El Fena'da geçirip, gece yarısına kadar riadda oyalanıp, sonraki saatlerde taksi bulamama korkusuyla havaalanına gittik. Uçuşumuz abuk bir saatte olduğu için geceyi havaalanında geçirmeyi planlamıştık ama çok aptalca bir plan olmuş. Otelde kalıp sabaha karşı havaalanına gidebilirmişiz. Taksiler sabaha kadar çalışıyormuş.

Cem El Fena Meydanı - Djem el Fena Square

Havaalanında nerede yatabileceğimizi düşünürken aldığımız bir haberle şoka girdik. Güvenlik görevlileri havaalanının gece kapalı olduğunu, ilk uçuştan 2 saat önce açılacağını söyleyerek bizi dışarı çıkardılar. Hayatımda böyle bir şey duymamıştım! Geceleri kapalı olan bir havaalanı siz hiç duydunuz mu? Geceyi alanın önündeki çimlerde titreyerek uyumaya çalışarak geçirdik. İzin verdikleri saatte içeri girdiğimizde ise sadece bizi ve diğer bir turist grubunu dışarıda bıraktıklarını, kendi vatandaşlarının geceyi içeride sıcak sıcak uyuyarak geçirdiklerini görerek bir şok daha yaşadık.

Grip, yorgun ve uykusuz halde uçağa binip, aktarmayı yapacağımız yer olan Fransa'nın Tours şehrine varana kadar deliksiz uyumuşum. Uykum pasaport kuyruğunda beklerken bir Fransız kadının muhtemelen Fransa'ya göçmen olarak gelmiş doğulu bir aileye iğrenerek baktığını görene kadar açılmadı.

Alandan dışarı çıkmaya iznim olduğu için Tours'da bol bol sıcak çikolata ve sigara içerek vakit geçirdim. Çok güzel bir yere benziyordu. Etraf yemyeşildi. Bir an çıkıp gitmeyi düşündüm. Oradan bir taksiye binip gitmeyi. Ama o "öteki" olma hissi ve sevdiklerimden uzak kalma tarafı yok mu, onlara dayanamam...

Tours'dan Porto'ya uçarak Fas kısmını geride bırakmış olduk.

Meraklısına Not: Fas'ta her gün başka bir şehre yaptığımız şehirlerarası yolculuklara ve katıldığımız ekstra tura rağmen çok az para harcadık. Yaklaşık bütçe şöyle:

İstanbul - Kazablanka Uçuş: 160 Euro = 390 TL(Koca valiz 8,5 kilo tuttu! Salak gibi 20 kiloluk bagaj satın almıştım. Fiyata bunun için boşuna verdiğim ücret farkı dahil! O olmasa 50-100 lira falan daha ucuz olabilirdi).

5 Gece Konaklama: 115 Euro = 280 TL

Diğer Harcama: 140 Euro = 340 TL (Şehirlerarası ulaşımlar dahil)

Fas İçin Toplam Harcama: Yaklaşık 1000 TL (Siz Türkiye'ye dönüş uçuşunuzu da ekleyin